عکاسی سفر در اوایل

هر دو نقش مسافر و عکاس از آغاز اختراع عکاسی عمدتا در زمینه مسافرتهای باستان شناسی یا جفرافیایی و همچنین در کنار نوعی از توریسم مستعمرانی طبقه متوسط اروپایی ، ارتباط نزدیکی با هم داشته اند. بسیاری از عکاسان به شوق کشف سرزمین های دوردست ، تصاویر زیادی (مصر ماکسیم دو کان و فرانسیس فریت و شرق فلیس بیتو) با خود به همراه آوردند که رویای معاصرانشان را درباره سرزمین های دور تحقق بخشند و همچنین به استوار سازی توانایی بالقوه زیبا شناختی و تجاری عکاسی منظره کمک کنند. تحقیقات قوم نگارانه نیز به زودی یکی دیگر از ارکان مخصوص سفر شد ، به ویژه در عکسهای دزیره شارنه از ویرانه های مکزیک و همچنین بومیان استرالیا و اهالی ماداگاسکار ، از دهه ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۰ .

عکاسی سفر

مجسمه ابوالهول و هرم بزرگ خوفو ( فرانسیس فریت ۱۸۵۸)

بلند پروارانه ترین اقدام قوم نگاری ، کار ادوارد اس. کرتیس بود که از سال ۱۸۹۹ بیش از چهل هزار عکس از قبایل سرخپوست آمریکای شمالی در مکانهای واقعی زندگیشان و همچنین در استودیو گرفت. داگرئوتیپ و بعد از آن کالوتایپ مناسب عکاسی سفر نبودند. این حقیقت که صفحات حساس و کاغذها باید سریعا پس از نوردهی ظاهر می شدند مشکلات مربوط به حمل و نقل وسایل سنگین نظیر صفحات شیشه ای ، مواد شیمیایی ، دوربینها سنگین و چادرهای ضد نور مخصوص ظهور را دو چندان می کرد. (برای مثال در سفر فلیکس مولین در سال ۱۸۵۶ به الجزیره ، وزن وسایل او بالغ بر ۲۲۰۰ پوند معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم می شد).

عکاسی سفر

یک سرخ پوست آمریکای شمالی ( ادوارد اس. کرتیس)

کاربردهای جفرافیایی

با شروع دهه ۱۸۵۰ صفحات کلودیون تر باید در همان محل عکاسی ساخته و استفاده می شد. ظهور صفحات کلودیون خشک (در دهه ۱۸۷۰) و فرایند نقره ژلاتین (در دهه ۱۸۸۰) به عکاسان در سبک کردن بار و آسان نمودن کارشان کمک کرد. آمریکایی ها که از حدود سال ۱۸۶۰ توسعه غرب آن کشور را عکاسی می کردند ، معمولا فرایند دست و پا گیر کلودیون مرطوب را به کا می بردند. از کسانی که در این مسافرت های بزرگ مطالعاتی دولتی به منظور اکتشاف و ثبت غرب شرکت داشتند می توان الکساندر گاردنر ، ویلیام هنری جکسون ، ادوارد مایبریج ، تیموتی اچ ، اسالیوان و کارلتون ای. واتکینز را نام برد.تلاشهای آنها کلاس تجربی واقعی عکاسی منظره آمریکایی شد.

بخوانید  عکاسی جنگ (War Photography) ثبت تصاویر از درگیری ها و فجایع جنگی

تصاویر با شکوهی که آنها از بیابان تهیه کرده بودند اغلب تحت تاثیر کلارنس کینگ جغرافیدان (رهبر بسیاری از این سفرها که از عکسهای آنها برای پشتیبانی نظریه هایش درباره کاتاستروفیسم و زمین شناسی مکانیکی استفاده می کرد) بودند عکاسان آمریکایی دوباره در دهه ۱۹۷۰ از بسیاری از مکان هایی که در این سفرها ثبت شده بودند بازدید کردند ، برای مثال ریک دینگوس به منظور روشن ساختن تغییرات محیطی و اجتماعی ، چشم اندازی معاصری از آن مکان ها تهیه کرد.

عکاسی سفر

کلارنس کینگ (جغرافیدان و زمین شناس)

قرن بیستم

عکاسی سفر در قرن بیستم شخصی تر و بیش تر منعکس کننده ذهنیت فردی بوده است. ادوارد وستون با استفاده از بورس گوگنهایم در سفر در سال های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ به غرب آمریکا داشت. او در این سفرها با در آمیختن دلمشغولی اش درباره مرگ و شهوت با منظره ، تصاویر تهیه کرد. همچنین برای مصور سازی کتاب برگهای علف والت ویتمن سفر دیگری در سال ۱۹۴۰ داشت.اخیرا عکاسان ، دوباره به مکتب سنتی رمانتیک آلمان و به شرح سفرهای اتو بیوگرافیک همراه با عکس روی آورده اند.

این شرح سفرها بیشتر بر فرهنگهای نا آشنا (یا خرده فرهنگها) تمرکز دارند تا مکانهای خارجی. روندی که در آمریکاییهای رابرت فرانک (۱۹۸۵) ، سفر مکزیکی برنارد پلوسو (۱۹۷۹) و نوجوانان حاشیه جامعه تولسای لری کلارک (۱۹۷۱) و سیاحت های جنسی تحریک آمیز نن گلدین در دهه ۱۹۸۰ دیده می شود. عکاسی سفر برای ثبت زندگی معاصر کشورهای خارجی همچنان یکی از اشکال اصلی فتوژورنالیسم و نیز نوع مردم پسندی از عکاسی آماتور باقی مانده است.

بخوانید  انواع نانچاکو و مدل‌هایش و مروری بر کاربردهای آن در هنرهای رزمی

 


 

اطلاعات اجمالی
عکاسی سفر (Travel Photography) ، کشف و شناخت فرهنگ های دور
نام مقاله
عکاسی سفر (Travel Photography) ، کشف و شناخت فرهنگ های دور
توضیحات
با اختراع دوربین و عکاسی زمینه های ایجاد عکاسی سفر ایجاد شد و عکاس به شوق شناخت اقوام ،‌ جغرافیا ،‌ باستان شناسی و مردم شناسی سفر کرده و عکاسی می کند.
نویسنده
ناشر
ژانگولر
نشان تجاری
دسته‌ها: عکاسیهنرورزشی

پاسخی بگذارید

logo-samandehi Secured by NED